Translate

Συνέντευξη

 Συνέντευξη από τον κ. Ιωαννίδη Γεώργιο (Γούλη) έναν παλιό Δήμαρχο με πετυχημένη (κατά τη δική μας γνώμη, αλλά και πολλών συμπολιτών) θητεία δυο τετραετιών.

(φωτογραφία από το διαδίκτυο)

Συναντηθήκαμε σε ένα από τα καφέ της πλατείας, είχε τόσο πολλά να πει για αυτή την πόλη και μιλούσε με τόση αγάπη και αγωνία για όλα αυτά που αφορούν τους κατοίκους της!! 
Μας έφερε δώρα:  
παλιές φωτογραφίες, τεκμήρια, αποκόμματα εφημερίδας, μας είπε ιστορίες για την Αριδαία που ξέρει ότι λατρεύουμε !!
 Δεν ήθελε να μιλήσει για τον εαυτό του αλλά για την πόλη, θεωρήσαμε ότι είναι καλό να ακουστεί η άποψη και το έργο ενός ανθρώπου που έχει προσφέρει τόσα πολλά στην Αριδαία, που σεβόμαστε και θαυμάζουμε .

Κύριε Γιώργο, κατά τη διάρκεια της διπλής τετραετίας ως Δήμαρχος της Αριδαίας πώς διαχειριστήκατε τις σχέσεις σας με άλλους πολιτικούς και φορείς της πόλης ή ευρύτερα της πολιτείας; Με ποιους είχατε την καλύτερη συνεργασία και σας βοήθησαν στο έργο σας, ποιοι στάθηκαν αρωγοί στην προσπάθειά σας;

 Εγώ πολιτικά ανήκω έτσι σε κάποιον χώρο. Από εκεί και πέρα δεν έκανα καμία διάκριση, ειδικά την περίοδο που ήμουνα δήμαρχος και όταν ήταν προς το συμφέρον του Δήμου. 

Μπορώ να πω ότι ήτανε πάρα πολλοί αυτοί που βοήθησαν, στους οποίους οφείλω εγώ και ο Δήμος  ευγνωμοσύνη.

 Ο κύριος Σιδηρόπουλος, Πατριώτης μας με καταγωγή από την Άψαλο, ο οποίος εκείνη την περίοδο ήταν στις Βρυξέλλες, στο γραφείο ενός ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας. 

Αυτός τότε με ενημέρωσε και προετοιμάστηκα και έτσι μπήκε ο Δήμος  σε ένα πρόγραμμα Ε.Α.Π.Τ.Α., Ειδικό Πρόγραμμα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. 

Σε αυτό το πρόγραμμα εντάχθηκε η  λαϊκή αγορά, το Δημοτικό Κατάστημα- Πνευματικό Κέντρο, καθώς και ο σύνδεσμος  Καθαριότητας. 

Επιπρόσθετα, σε κάποιες προσπάθειες, ζητούσα την άποψη του Θεόφιλου Γάτσου, ο οποίος ήταν σε άλλο πολιτικό χώρο, αλλά αυτό δε με απέτρεπε από το να ζητάω και να λαμβάνω τη γνώμη του, καθώς ήταν προκάτοχός μου και άνθρωπος που εκτιμούσα πολύ. 

Τον εκτιμούσα πολύ και ως άνθρωπο γιατρό, διότι μένοντας σε μικρή απόσταση  από το σπίτι του έβλεπα τη βοήθεια που προσέφερε στους κατοίκους της Αριδαίας οποιαδήποτε ώρα της ημέρας αλλά και της νύχτας, την εποχή που δεν υπήρχε το Κέντρο Υγείας. Όταν ήταν να επιχειρήσει ο Δήμος μας  να πάρει από τη Φιλοδασική εταιρία (κρατική υπηρεσία η οποία αργότερα καταργήθηκε) την έκταση στην οποία έγιναν τα σχολεία (Γενικό Λύκειο, Επαλ,..) ζήτησα τη συμβουλή και τη βοήθειά του, δεν το πίστεψε ότι μπορεί η δασική υπηρεσία να δώσει έκταση στο Δήμο για την κατασκευή σχολείων.

 Η  αλήθεια είναι ότι το είδα στο πρόσωπό του, όταν εγκρίθηκε να δοθεί η έκταση, 46 ολόκληρα στρέμματα για να κάνουμε σχολεία εκεί, είδα ότι ο άνθρωπος αυτός ήθελε το καλό του τόπου και χάρηκε για την επιτυχία του Δήμου. Δεν σκέφτηκε μικροπολιτικά. Ο Θεόφιλος ήταν από τα άτομα που  είχα καλές σχέσεις, αγαπούσε το Δήμο και ήθελε να βοηθήσει, πάντοτε συζητούσαμε, άκουγα την άποψή του.

Για το κλειστό γυμναστήριο, το οποίο ήταν μια τεράστια προσπάθεια, επειδή είμαι άνθρωπος που πέρασε από τον αθλητισμό, ήταν όνειρό μου. Και τότε ο Κίμωνας ο Κουλούρης βοήθησε, έτσι  έγινε πραγματικότητα το όνειρό μου καθώς και των κατοίκων της Αριδαίας.

 Ο Δήμος ο Παπαδημητρίου, σαν υπουργός παιδείας, ο Κ. Αδαμόπουλος ο νομάρχης που πέρασε από τα μέρη μας, Βεβαίως, από κάποιους έχω και αρνητικές εμπειρίες και πικρίες,  αλλά δεν θα τους αναφέρω.

Για ποιο από τα έργα που έγιναν την περίοδο των δύο τετραετιών της θητείας σας είστε υπερήφανος;

Δεν είμαι μόνο για ένα έργο υπερήφανος.

Αρχικά, η μάχη που κερδήθηκε (που όλοι πίστευαν για χαμένη)  για την έκταση των 46 στρεμμάτων από τη Φιλοδασική Εταιρία για την κατασκευή Σχολικών κτιρίων όπου εκεί κατασκευάστηκε το Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Αριδαίας, το Ημερήσιο Επαγγελματικό  Λύκειο Αριδαίας, κ.α.

Βεβαίως είμαι πολύ υπερήφανος και για:

Το Κλειστό Γυμναστήριο,

 τον 2ος Παιδικό Σταθμό,

 το 3ο Δημοτικό Σχολείο,

  καθώς  και το Κέντρο Υγείας Αριδαίας, το Δημοτικό Κατάστημα Πνευματικό Κέντρο, η δημιουργία του Βιοτεχνικού Πάρκου Αριδαίας και πολλά ακόμη….

Ποιο ήταν το μεγαλύτερο στοίχημα για το μέλλον της πόλης.

Μία από τις προσπάθειες και από τα μεγαλύτερα στοιχήματα ήταν η επιχείρηση Ε.Π.Α., Επιχείρηση Πολεοδομική Ανασυγκρότηση, όπου εκεί καθορίστηκαν οι χρήσεις γης, και έγιναν οι επεκτάσεις κάτι το οποίο θεωρώ πολύ σημαντικό για μια πόλη. Κάθε περιοχή τι θα μπορούσε να κάνει. Και τότε κάναμε και το Βιοτεχνικό Πάρκο. Δυστυχώς, η παραπέρα προσπάθεια για αυτό το έργο... Αλλά ας μην πούμε τα δυστυχώς, ας πούμε για τα  ευτυχώς.  Εκεί, αλήθεια, δραστηριοποιήθηκαν  κάποιες βιομηχανίες, βιοτεχνίες, όπου κατά περιόδους βρήκανε εργασία αρκετοί συμπολίτες μας. Τότε εκχωρήθηκαν κάποια ακίνητα και έγιναν έργα πνοής για την πόλη. Στη Νότια πλευρά της Αριδαίας έγινε σύνδεση με το δίκτυο αποχέτευσης, κράσπεδα και δημιουργήθηκε περιφερειακός. Στον αγροτικό τομέα έγιναν πομόνες,  δίκτυα, συστήματα ποτίσματος κ.α.

 Ήτανε,  βέβαια και όλα αυτά  που ανέφερα πριν.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο πολιτικό που θέλει να ασχοληθεί με τα κοινά;

Ένα νέο πολιτικό, να αποφεύγει την οικονομική διαχείριση, να την αναθέτει σε άλλους, σε υπαλλήλους του Δήμου. 

 Επιπρόσθετα, εάν δεν έχει όνειρα για τον τόπο του, να μην ασχοληθεί με την πολιτική.

Εάν επιστρέφατε για μια μόνο μέρα στο τιμόνι του Δήμου τι είναι αυτό που θα κάνατε;

Αν έφτανε ο χρόνος θα ήθελα να εμφυσήσω σ' όλους τους ανθρώπους που είναι στο Δήμο τη διάθεση να προσφέρουν στον τόπο τους.

Η ιστορία του 1ου Δημοτικού Αριδαίας


1o  Δημοτικό Αριδαίας 

Το μεγαλύτερο μέρος του άρθρου βασίζεται σε στοιχεία και συνέντευξη από τον κ. Ιωαννίδη Γεώργιο ( Δήμαρχος Αριδαίας 1982-1990), αλλά και άλλων παλιών μαθητών/τριών του σχολείου. 

Προσωπικές αναμνήσεις από τη φοίτησή μου εκεί

Το δημοτικό σχολείο που φοίτησα είναι το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αριδαίας, η ιστορία του είναι πλούσια και αφορά την εξέλιξη της εκπαίδευσης, αλλά  και της τοπικής μας κοινωνίας.

 Επιπρόσθετα, αυτό το σχολείο έχει μεγάλη σημασία για εμένα, καθώς σε αυτό το σχολείο είχε φοιτήσει ο παππούς μου, ο πατέρας και η μητέρα μου, τα αδέρφια και τα παιδιά μου. 

(Τάξη αποφοίτησης 1982)
  Θυμάμαι έντονα τις  φωτεινές αίθουσες διδασκαλίας, με τα τεράστια σιδερένια παράθυρα, τα πράσινα ξύλινα θρανία, τη σκάλα που οδηγούσε στο υπόγειο, την αυλή με τα δέντρα και το σκάμμα για τα άλματα εις μήκος.
Εκεί μάθαμε τα πρώτα μας γράμματα, γραφή και ανάγνωση, εκεί κάναμε τις πρώτες φιλίες μας, εκεί οι πρώτες γλυκές αναμνήσεις μας. Το κυλικείο, τον κουλουρά και τον τυροπιτά έξω από το σχολείο. Από  το νηπιαγωγείο ακόμη παίζαμε σ' εκείνη την υπέροχη αυλή (γύρω στο 1972 το νηπιαγωγείο στεγαζόταν στο ισόγειο  κτιρίου απέναντι από το δημοτικό ιδιοκτησίας Αποστολίδη).

Ιστορικά στοιχεία  και σκαρίφημα από μνήμης από τον κ. Ιωαννίδη Γεώργιο

(Αποτύπωση από μνήμης από τον κ. Ιωαννίδη Γεώργιο)
Μετά την απελευθέρωσή της Αριδαίας από τους Τούρκους (το 1912) το πρώτο σχολείο που ιδρύθηκε στην Αριδαία (Σούμποτσκο και λίγα χρόνια μετά  Αρδέα), ήταν το 1o  Δημοτικό Αριδαίας.
Αρχικά, στο ισόγειο λειτουργούσε το Νηπιαγωγείο και στον 1o  όροφο το Δημοτικό. 

Αρχιτεκτονική

 Όπως αναφέρει ο κ. Ιωαννίδης, το σχολείο χτίστηκε το 1930 σε οικόπεδο εμβαδού περίπου 3,5 στρεμμάτων στον ίδιο χώρο όπου βρίσκεται σήμερα το 1ο Δημοτικό Σχολείο. 

Στη νότια πλευρά του βρισκόταν το μεγάλο τμήμα της αυλής και στη βόρεια το μικρότερο. Η αρχική του κατασκευή αποτελούνταν από ένα ημιυπόγειο, ένα υπερυψωμένο ισόγειο και έναν όροφο μόνο στο κεντρικό τμήμα της κατασκευής, με τέσσερις αίθουσες διδασκαλίας στο ισόγειο και δύο στον 1ο όροφο. Αργότερα στα μέσα της δεκαετίας του’80 προστέθηκαν και άλλες αίθουσες στον όροφο, στη δεξιά ανατολική και αριστερή δυτική πλευρά του κτιρίου. Στις αρχές της δεκαετίας του’60, με εργολαβία του πατέρα του, Θεοδοσίου Ιωαννίδη, τα ξύλινα μέρη του κτιρίου, δηλαδή τα δάπεδα και η σκάλα, αντικαταστάθηκαν με στοιχεία από οπλισμένο γκρο-μπετόν και επένδυση με μωσαϊκό.  Επιπλέον, για αρκετό διάστημα, όταν είχαν καθιερωθεί τα μαθητικά συσσίτια, χρησιμοποιήθηκαν σαν μαγειρεία – εστιατόρια. Εκείνη την περίοδο κάθε μαθητής έφερνε μαζί του κύπελλο, όπου σερβιριζόταν ζεστό γάλα από το καζάνι που προετοίμαζαν οι μαγείρισσες καθώς και βούτυρο και κασέρι. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με μαρτυρίες, κάθε μαθητής έφερνε μαζί του και ένα ξύλο για τη ξυλόσομπα.

Ακόμα ο κ. Ιωαννίδης αναφέρει ότι τα ημιυπόγεια χρησιμοποιήθηκαν για τις δραστηριότητες του Σώματος Ελληνίδων Οδηγών, πριν αυτό αποκτήσει δική του στέγη. Εξυπηρέτησαν ακόμα τις δραστηριότητες της Δημοτικής Φιλαρμονικής καθώς και νεανικών συγκροτημάτων της εποχής (όπως Οι "Χάπιεστ" με τραγουδιστή τον Μανώλη Ζαφειρίου). Τέλος, χρησιμοποιήθηκε ο ημιυπόγειος χώρος και ως κυλικείο του σχολείου.

Ο ισόγειος υπερυψωμένος όροφος διέθετε ευρύχωρους διαδρόμους σε σχήμα σταυρού που οδηγούσαν σε τέσσερις μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας, δύο δεξιά και δύο αριστερά, οι οποίες μπορούσαν να χωριστούν με ξύλινες πτυσσόμενες πόρτες σε διπλάσιες αίθουσες.

(Αποτύπωση από μνήμης από τον κ. Ιωαννίδη Γεώργιο)

Ο ισόγειος όροφος διέθετε ακόμη δύο μικρές αίθουσες, μια στο ανατολικό και μια στο δυτικό, καθώς και μια μικρή απέναντι από τη σκάλα που οδηγούσε στον όροφο. Αυτές οι αίθουσες κατά καιρούς χρησιμοποιήθηκαν σαν αίθουσες Νηπιαγωγείου, γραφείο δασκάλων, γραφείο διευθυντή ή αίθουσες αρχείων.

Κάτω από τη σκάλα ανόδου στον όροφο ήταν οι χώροι υγιεινής των δασκάλων.

Στον όροφο πάνω από το υπερυψωμένο ισόγειο υπήρχαν δύο μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας στη νότια πλευρά και μια μικρή αίθουσα στα βόρεια η οποία προοριζόταν για βοηθητικές χρήσεις.

Στον όροφο δεξιά και αριστερά του κτιρίου, υπήρχαν επίσης ανοιχτές ταράτσες, όπου στα μέσα της δεκαετίας του’80 κατασκευάστηκαν δύο ακόμη αίθουσες διδασκαλίας για να καλύψουν πρόσθετες ανάγκες του σχολείου.

 Η σκεπή του κτιρίου ήταν ξύλινη και καλυπτόταν από κεραμίδια. Σχεδόν όλες οι αίθουσες διδασκαλίας είχαν νότιο προσανατολισμό με τεράστια παράθυρα υαλοπινάκων, στην αρχή με ξύλινα κουφώματα, έπειτα σιδερένια και αργότερα αλουμινίου. Οι αίθουσες ήταν ευήλιες και ευάερες και σε συνδυασμό με το μεγάλο ύψος και εύρος τους δημιουργούσαν ιδανικές συνθήκες για τη μαθησιακή διαδικασία.

Μια από τις μικρές βόρειες αίθουσες του α΄ ορόφου χρησιμοποιούνταν ως αίθουσα αρχείου ή «Μουσείο», όπως την αποκαλούσαν οι μαθητές. Στην αίθουσα αυτήν φυλάσσονταν τα αξιόλογα έργα χειροτεχνίας, ξυλογλυπτικής, ξυλοκοπτικής,  ζωγραφικής , δεκαετιών ολόκληρων, τα οποία εκτίθενταν στην έκθεση μαθητών και μαθητριών που γινόταν κάθε χρόνο, στο τέλος της σχολικής περιόδου, πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές. 

Οι αυλές του σχολείου

Στις δύο ευρύχωρες αυλές του σχολείου, στη βόρεια και νότια υπήρχαν διάφορα δέντρα : λεύκες, ακακίες, φλαμουριές και ιτιές κλαίουσες.

Στη βορειοδυτική πλευρά της αυλής βρίσκονταν οι χώροι υγιεινής για την εξυπηρέτηση των μαθητών.

Συστάδα από βρύσες υπήρχαν στο βόρειο και νότιο τμήμα της σχολικής αυλής.

(Σε αυτή την παλιά φωτογραφία διακρίνεται καθαρά αυτό που περιγράφει παρακάτω ο κ. Ιωαννίδης)

Το 1958 στη νοτιοδυτική πλευρά της αυλής του σχολείου είχε κατασκευαστεί ένα πετυχημένο ομοίωμα του ιερού βράχου της Ακρόπολης των Αθηνών, με ξύλινο ομοίωμα του Παρθενώνα. Στο ίδιο σημείο βρισκόταν και ο ιστός της σημαίας του σχολείου, όπου κάθε πρωί γινόταν έπαρση και κάθε απόγευμα υποστολή της σημαίας. 

Ο περιβάλλον χώρος ήταν ο χώρος δραστηριοτήτων στα διαλείμματα και στο μάθημα της γυμναστικής και τις ώρες όμως που δε λειτουργούσε το σχολείο, η αυλή αποτελούσε το γήπεδο ποδοσφαίρου για το μαθητόκοσμο. Στην ίδια θέση υπήρχε και γήπεδο μπάσκετ, που ήταν το πρώτο που κατασκευάστηκε στην Αριδαία.

Στο νοτιοδυτικότερο μέρος της αυλής ήταν τα παιχνίδια : τραμπάλες, κούνιες, αναρρίχηση αλλά και το σκάμμα με άμμο, όπου οι μαθητές ασκούνταν στα άλματα ύψους και μήκους.


Κάθε χρόνο στο τέλος της σχολικής περιόδου, πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές , με τη παρουσία των γονέων στην αυλή του σχολείου πραγματοποιούνταν οι γυμναστικές επιδείξεις από όλα τα τμήματα των τάξεων.



 Επίσης διενεργούνταν αθλητικά αγωνίσματα, παιχνίδια και η εκδήλωση έκλεινε με τη λήψη από τους γονείς των ελέγχων προόδου των παιδιών.

Για πολλά χρόνια και μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του’70 το σχολείο λειτουργούσε πρωί – απόγευμα Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή και

 Τετάρτη- Σάββατο μόνο πρωί.

Στις αρχές της δεκαετίας του’80 το σχολείο άρχισε να λειτουργεί πενθήμερο όπως και σήμερα. Τέλος, το πρωί της Κυριακής όλος ο μαθητόκοσμος συγκεντρωνόταν στην αυλή του σχολείου και σε γραμμή με συνοδεία των δασκάλων πήγαιναν για εκκλησιασμό. 

 Μέχρι τη σχολική χρονιά 1956-57, που ιδρύθηκε το δεύτερο Δημοτικό Σχολείο, το κτίριο του 1ου κάλυπτε τις κτιριακές ανάγκες όλου του μαθητόκοσμου της Πρωτοβάθμιας στοιχειώδους τότε Εκπαίδευσης.

Παραμονές των εθνικών γιορτών 28ης Οκτωβρίου,  4ης Νοεμβρίου, 25ης Μαρτίου το σχολείο διοργάνωνε γιορτές με θεατρικά έργα, σκετς, απαγγελίες ποιημάτων. Όπως επίσης και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα πριν από τη λήξη των μαθημάτων.

Άλλες χρήσεις του κτιρίου στο πέρασμα του χρόνου

Το επιβλητικό κτίριο του 1ου Δημοτικού Σχολείου, εκτός από τη βασική του λειτουργία ως Σχολείο κατά περιόδους χρησιμοποιήθηκε και για άλλο σκοπό. Την περίοδο της Γερμανοϊταλικής κατοχής  της πατρίδας μας, επιτάχθηκε από τους κατακτητές και χρησιμοποιήθηκε ως ένας από τους χώρους στέγασης των κατοχικών δυνάμεων στην επαρχία Αλμωπίας. 

Με τους σεισμούς της 21-12-1990 το κτίριο υπέστη σοβαρές ζημιές, κυρίως στις προσθήκες. Μετά  από έλεγχο που διενεργήθηκε από την ΥΑΣΒΕ το κτίριο κρίθηκε ακατάλληλο και αποφασίστηκε να συστεγαστεί το 1ο Δημοτικό Σχολείο με το 3ο Δημοτικό Σχολείο, στο οποίο η φοίτηση θα γίνονταν σε πρωινό – απογευματινό κύκλο εκ περιτροπής, έως ότου αποκατασταθούν οι βλάβες.

Το Σεπτέμβριο του 1992 το κτίριο του 1 Δημοτικού Σχολείου επαναλειτούργησε, στεγάζοντας και πάλι τους μαθητές του.

Το έτος 1996 λόγω της αύξησης του μαθητικού δυναμικού δημιουργήθηκε το 4o Δημοτικό Σχολείο το οποίο όμως δεν είχε δική του στέγη. Έτσι από το 1996 – 2002 συστεγάζεται με το 1o Δημοτικό Σχολείο. Το 2002 το 4ο  Δημ. Σχολ. μεταφέρεται σε δικό του κτίριο.

Το έτος 2002, μετά από έλεγχο μηχανικών της Νομαρχίας Πέλλας το κτίριο κρίθηκε ακατάλληλο για σχολική χρήση. Από τότε έως τον Ιούνιο του 2008 οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου στεγάζονταν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Αριδαίας.

Το κτίριο του 1ου Δημοτικού Σχολείου κατά τα έτη 2002 – 2007 φιλοξενούσε το Μουσικό Σύλλογο Αριδαίας «Αρίων» και το Χιονοδρομικό Όμιλο Αριδαίας.

Σύγχρονη πραγματικότητα

Τον Απρίλιο του 2007 το παλιό κτίριο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αριδαίας γκρεμίζεται



Μετά από πολύχρονους αγώνες του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, πραγματοποιήθηκε η ανέγερση του σύγχρονου  Σχολικού Συγκροτήματος του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αριδαίας.


Έτσι από το Σεπτέμβριο του 2008 και μετά από 6 χρόνια, το σχολείο λειτουργεί στις νέες εγκαταστάσεις του. 

 Χτίστηκε με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συγκεκριμένα από το Γ΄ Κ.Π.Σ ( 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης) με το ποσό των 3.100.000 Ευρώ. Μετά από δημοπρασία που έγινε, την ανέγερση του κτιρίου ανέλαβε η «ΘΕΜΕΛΙΑΚΗ Α.Ε.». 

Η εξέλιξή του 1ου Δημοτικού Αριδαίας από το 1930 μέχρι σήμερα αντικατοπτρίζει τις αλλαγές στην εκπαίδευση, αλλά  και την τοπική μας  κοινωνία. Η διατήρηση και διάχυση  της μνήμης και της παράδοσης είναι σημαντική για τις επόμενες γενιές, και σίγουρα αυτό το σχολείο παραμένει σύμβολο της εκπαίδευσης στην Αριδαία.

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Γεώργιο Ιωαννίδη, την κυρία Αγάπη και  την κ. Μαρία  για τις πολύτιμες πληροφορίες, αλλά και φωτογραφίες.

©Katerina 





Πολιτικές

Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί. Ευχαριστούμε για το χρόνο που αφιερώσατε να αφήσετε ένα μήνυμα! Μας αρέσει να διαβάζουμε τα σχόλιά σας. Θα προσπαθούμε πάντα να ανταποδίδουμε την επίσκεψή σας. Υποβάλλοντας το σχόλιό σας, αποδέχεστε ότι αυτό και τα προσωπικά δεδομένα που σχετίζονται με αυτό (π.χ. όνομα χρήστη ή πραγματικό όνομα, συνδεδεμένο προφίλ στο Google/Wordpress) θα μεταδοθούν στους διακομιστές της Google. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό στη δήλωση προστασίας δεδομένων μου και στη δήλωση προστασίας δεδομένων της Google. Όλες οι εικόνες καθώς και οι αφηγήσεις έχουν πνευματικά δικαιώματα που ανήκουν στον δημιουργό και προστατεύονται από διεθνείς και εθνικούς νόμους. Αν αναγνωρίσετε τον εαυτό σας σε κάποια φωτογραφία και δε θέλετε παρακαλούμε ενημερώστε μας να την κατεβάσουμε. Για οτιδήποτε θέλετε να αναπαραγάγετε μπορείτε να επικοινωνήσετε.

Δημοφιλείς αναρτήσεις